Yargı Akademi Yargı Akademi
EĞİTİM KURUMLARI

ÖABT Türkçe Öğretmenliği Sınav Hakkında Bilgiler Kurs Programları » ÖABT Kursları

Alan Bilgisi

% 80

Anlama ve Anlatma Teknikleri

% 24

Dil Bilgisi ve Dil Bilimi

% 16

Çocuk Edebiyatı

% 8

Türk Halk Edebiyatı

% 8

Yeni Türk Edebiyatı

% 8

Eski Türk Edebiyatı

% 8

Edebiyat Bilgi ve Kuramları

% 8

Alan Eğitimi

% 20

Eğitim Fakültesi Müfredatı (Akademik Müfredat)

% 50

İlgili Okulun Ders Programı (Örn. Fizik ders programı)

% 30

SBS, YGS, LYS Müfredatı

% 10

Anadolu, Fen ve Öğretmen Liseleri Öğretmenlik Sınavı

% 10

TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ DERS ALANLARININ KONU İÇERİKLERİ

Anlama ve Anlatma Teknikleri

  • Anlama ve Anlatma Tekniklerine Genel Bir Bakış ve Türkçe Öğretimi Programı
  • Milli Eğitimin Genel Amaçları, Türkçe Öğretiminin Genel Amaçları, Öğrenme Alanları
  • Okuma Eğitimi:
    • Okuma ve Anlama, Okumanın Unsurları, Okumanın İlkeleri
    • Metinler arasılık ve Anlam Kurma, Okuma Metinlerinde Bulunması Gereken Özellikler, Okuma Eğitiminde Etkili Olan Faktörler
    • Kelime Hazinesinin Geliştirilmesi ve Kelime Öğretimi, Okuma Eğitiminde Kelime Hazinesinin Önemi, Okuma Yaklaşımları
    • Türkçe Öğretim Programında Okuma Eğitimi
  • Okuma Eğitiminde Tür, Yöntem ve Teknikler, Okuma Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Örnek Etkinliklerin İncelenmesi
  • Dinleme Eğitimi:
    • Dinlemenin Tanımı, Dinleme-İşitme Kavramları, Dinleme Süreci
    • Türkçe Öğretim Programı’nda Dinleme Eğitiminin Yeri
  • Dinlemenin Diğer Dil Becerileri ile İlişkisi, Okullarımızda Dinleme Eğitimi
  • Dinleme Türleri ve Eğitimi, Dinlemeyi Etkileyen Faktörler, Dinleme Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
  • Konuşma Eğitimi:
    • İletişim Süreci ve İletişim Becerileri, Sözsüz İletişim ve Beden Dili, Konuşmayla İlgili Kavramlar
    • Konuşma Eğitimi, Konuşma Eğitiminin Türkçe Öğretim Programındaki Yeri
  • Konuşma ve Konuşmanın Unsurları, Konuşmanın Diğer Dil Beceriyle Olan İlişkisi
  • Konuşma Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Örnek Etkinliklerin İncelenmesi
  • Yazma Eğitimi:
    • Yazmanın Tanımı, Süreç Temelli Yazma-Planlı Yazma ve Değerlendirme, Yazma Eğitiminin İlkeleri
    • Yazma Eğitiminin Türkçe Öğretim Programındaki Yeri
    • Yazılı Anlatım ve Unsurları, Yazma Eğitiminde Anlatım Tarzları ve Öğretimi
  • Yazma Eğitiminde Yöntem ve Teknikler
  • Yazma eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Örnek Etkinliklerin İncelenmesi
  • Dil Bilgisi Öğretiminin Türkçe Öğretim Programı’ndaki Yeri, Görsel Okuma ve Görsel Sunu Kavramlarına Genel Bakış
  • Tarih Yazıcılığı (Tarih Yazıcılığının Gelişimi, Türklerde Tarih Yazıcılığı)
  • Tarihin Faydalandığı Bilim Dalları (Arkeoloji, Antropoloji, Nümizmatik, Filoloji)

Dil Bilgisi ve Dil Bilimi

  • Ses Bilgisi
  • Sözcük Türleri: İsim – Sıfat
  • Sözcük Türleri: Zamir – Zarf
  • Sözcük Türleri: Edat – Bağlaç – Ünlem
  • Sözcük Türleri: Eylem
  • Sözcük Türleri: Eylemsi – Çatı
  • Cümle Bilgisi
  • Cümlenin Ögeleri
  • Sözcük Yapısı: İsim – Sıfat – Eylem
  • Sözcük Yapısı: Edat – Bağlaç
  • Dil Bilgisinin Türkçe Öğretim Programı’yla İlişkilendirilmesi
  • Dil ve Önemi, Dil Bilimi, Dil Biliminin Tarihine Genel Bir Bakış, Bugünkü Dilbilimin Dallarına Kısa Bir Bakış
  • Dil Türleri ve Yeryüzündeki Diller, Lehçe Bilimi
  • Dil Türeyiş Teorileri
  • Sesbilim, Dalları, Konuları
  • Biçim Bilimi, Dizim Bilimi
  • Sözcük Bilimi, Sözlük Bilimi, Ad Bilimi, Anlam Bilimi
  • Dil Biliminin Diğer Alt Dalları, Toplum Dil Bilimi, Uygulamalı Dil Bilimi
  • Ferdinand de Saussure ve Yapısalcılık, Gösterge Bilimi
  • Chomsky ve Üretimsel Dil Bilimi, Kavramları
  • Metin Dil Bilimi ve Türkçede Gönderim Ögeleri

Çocuk Edebiyatı

  • Çocuk ve Edebiyat Kavramları, Dünyada Çocuk Edebiyatının Tarihî Gelişimi
  • Ana Dili Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı, Türkiye’de Çocuk Edebiyatının Tarihî Gelişimi
  • Çocuk Edebiyatında Edebi Türler: Masallar ve Türleri, Türkçe Öğretiminde Masalların Yeri ve Önemi
  • Fabllar, Destanlar ve Türleri
  • Çocuk Edebiyatında Edebi Türler: Efsaneler, Tekerlemeler, Parmak Oyunları, Biyografiler, Anılar, Fıkralar
  • Çocuk Edebiyatında Yazı Türleri: Hikâyeler, Romanlar, Şiirler, Çocuk ve Dramatizasyon
  • Çocuk Gazete ve Dergileri, Çocuk Yayınlarında Aranan Nitelikler
  • Çocuk Edebiyatında Örnek Metin İncelemeleri (biçimsel-içeriksel)

Türk Halk Edebiyatı

  • Anonim Türk Halk Edebiyatı
  • Aşık Edebiyatı Nazım Biçimleri
  • Aşık Edebiyatı Nazım Türleri
  • Tekke Tasavvuf Edebiyatı Ürünleri
  • Aşık Edebiyatı Temsilcileri
  • Tekke Edebiyatı Temsilcileri
  • Halk Hikayeleri ve Masallar
  • Kuramlar ve Folklor Araştırma Tarihi

Yeni Türk Edebiyatı

  • Tanzimat Edebiyatı
  • Servet-i Fünun
  • Fecr-i Ati
  • Milli Edebiyat
  • Cumhuriyet
  • Batı Edebiyatı ve Akımlar
  • Kuramlar

Eski Türk Edebiyatı

  • Eski Türk Edebiyatı Nazım Biçimleri
  • Eski Türk Edebiyatı Nazım Türleri
  • Eski Türk Edebiyatı Tarihi
  • Söz Sanatları
  • Tezkireler
  • Eski Türk Edebiyatında Nesir
  • Aruz Uygulamaları

Edebiyat Bilgi ve Kuramları

  • Edebiyat Kuramları
  • Akımlar

ALAN EĞİTİMİ

  • Türkçe Öğretimi’nin Tarihsel Gelişimi
  • Türkçe Programı’nın Tanıtımı, Vizyonu, Misyonu
  • Türkçe Öğretiminde Amaç ve İlkeler
  • Bilişsel Alan Sınıflandırması
  • Dersin İşleniş Basamakları
  • Türkçe Öğretiminde Çağdaş Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Türkçe Öğretiminde Dinleme – Konuşma – Okuma – Yazma Alanı, Yöntem Ve Teknikleri, Etkinlikleri Ve Kazanımları
  • Türkçe Öğretiminde Okuma Alanı
  • Türkçe Öğretiminde Dil Bilgisi
  • Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Teknikler
  • Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme